Knip & Go: review van deze kapsalon

knip & go

In Doetinchem hebben we een filiaal van kapsalonketen Knip en Go.

Ik was daar eigenlijk nooit naar binnen gelopen, omdat ik bang was dat ze te haastig en slordig waren. De naam 'Knip en go' klinkt nogal haastig vind ik! Maar op een dag liep ik met Piet door de stad, zag zijn onverzorgde haar en besloot ineens: 'Piet, we gaan naar de kapper!'

Piet kon meteen plaatsnemen, en werd voor 15,00 hartstikke leuk geknipt. De kapsalon zag er fris en vrolijk uit, en het aanbod van tijdschriften was uitstekend. Geen mottige Privé's en Story's maar de Glossy, Marie Claire en Linda.

Maar ik heb ze niet eens gelezen, want ik zat veel te fijn te genieten van mijn kopje thee, en de gezellige kapsalon.

Knip & Go: je kunt op korte termijn terecht

Helemaal bijzonder vond ik dat we de dag voor Kerstmis nog terecht konden, want meestal lachen kappers mij hartelijk uit als ik de week voor Kerstmis nog een afspraak wil maken. En dat komt best vaak voor, want ik heb veel moeite om mij ergens op vast te leggen, en maak dus niet graag afspraken. Daardoor lopen mijn kinderen er op het laatst echt slordig bij, en dan kunnen ze dus vaak pas een week later geknipt worden.

Voor iemand met 'bindingsangst' is deze kapsalon dus echt een uitkomst. Op het moment dat je denkt: 'Ik wil eigenlijk naar de kapper, kun je gewoon binnen komen lopen.' Wij waren nu heel vroeg, en je zult anders vast wel eens moeten wachten, maar ik vind het een heel prettige formule.

Knip& Go Kritiekpuntje: kauwgom kauwende kapster!

Het enige kritiekpuntje vond ik dat één van de kapsters een klant al kauwgom kauwend te woord stond. En ze knipte ook kauwend! Dat lijkt natuurlijk nergens naar, en als ik de eigenaar was van Knip en Go zou ik mijn personeel dat onmiddellijk verbieden.

Knip & Go: kapsalon die inspeelt op de moderne tijd?

Ik stel me zo voor dat, nu veel vrouwen een parttime baan/fulltime baan combineren met hun kinderen en huishouden, een kapper waar je zo naar binnen kunt lopen hen goed van pas zal komen. Je gaat op het moment dat het je uit komt.

Knip & Go: latere ervaringen minder positief

Sinds het eerste kappersbezoek heb ik wisselende ervaringen gehad met Knip & Go. Soms knippen ze prima. Soms niet zo goed.

Mijn ervaringen bij Knip & Go hangen erg samen met de kapper die ik tref.

Hoe zijn jouw ervaringen met Knip & Go?

13 reacties

  1. Het liefst zou ik op afspraak gaan, maar ja, met kleine kindjes in huis nu eenmaal niet zo eenvoudig - dus ja, ik maak ook gebruik van een kapsalon dat met zo een concept werkt - en dan ook nog amper twee keer per jaar 😉

  2. Ik wil eigenlijk ook altijd NU terecht kunnen. Ga ongeveer 3x per jaar. Zoonlief iets vaker. Manlief nog iets vaker.

    Je bracht me wel op een idee, maar ik kon vandaag ook nergens terecht. Voor morgenavond een afspraak voor dochter.

  3. Persoonlijk ga ik 1 keer per jaar naar de kapper, vlak voor mijn verjaardag.
    Mijn man en zoon gaan regelmatig naar een 'tientjeskapper' ( kost dus ook maar 10 euro ) en mijn dochter gaat 3 keer per jaar naar de kapper. Dochter en ik laten ons 'zwart' knippen door een kapster uit een bekende kapsalon bij ons in de buurt, maar dat kost ook maar een tientje en dat is bij haar thuis.
    Vroeger knipte ik iedereen zelf, maar daar waag ik mij nu niet meer aan.

  4. Ondanks dat onze schoonzoon kapper is, gaan wij naar een ander....dat is zo gegroeid.
    Manlief heeft een bos krullen en niet iedere kapper kan dat knippen (echt waar, ze kunnen de krullen eruit knippen!)en toen hij een kapster vond die het goed kon, bleef hij naar haar toe gaan, ondanks dat ze verder weg verhuisde. Zelf heb ik sinds eind vorig jaar weer een 'kapsel' dat geknipt moet worden (daarvoor ca. 25 jaar lang haar dat ikzelf bijhield) en ik ga naar dezelfde kapster. Ze heeft een salon alleen, heeft alle aandacht, is niet duur en knipt en kleurt geweldig! Ikzelf heb door trichotillomanie (dwangmatig haren uittrekken) erg dun haar en heb daarmee bij twee kapsalons nare ervaringen opgedaan (zelfs een waar onder gelach iedereen opgetrommeld werd om te kijken wat DAT nou was......horror!)
    Ik maak direkt een afspraak voor de volgende keer, meestal om de 6/7/8 weken, het is nog steeds niet mijn lievelings-uitje...maar dankzij de kapster gaat het steeds beter!
    Enne...gelukkig kauwt ze geen kauwgom!!

  5. Wij hebben gelukkig een heel goede kapper waar je geen afspraak hoeft te maken. Op drukke dagen lopen er zo'n 20 kapsters maar de eigenaar houdt alles in de gaten en controleert bij iedereen of de behandeling goed is en wat nog meer belangrijk is, hij kent je haar en weet wat goed voor je is. Van tevoren een afspraak maken, daar hou ik niet van.
    Het komt ineens in me op dat ik naar de kapper wil en dan ga ik. Meestal 1x in de 6 weken.

  6. De kapper... Het is denk ik al wel een maand of 8 geleden, misschien nog wel langer. Ik heb er niet echt tijd voor gehad, en nog steeds niet eigenlijk 😛 In het weekend is er altijd wel wat, en door de week is dat met de kinderen niet handig. Zou wel graag weer eens gaan!
    De kapper waar je zo binnen kan lopen is wel heel erg handig, zo deed ik het ook altijd. Wat het voordeel dan weer is met een afspraak is dat je meestal direct, of bijna direct, aan de beurt bent, en dat is zonder afspraak niet altijd zo.
    Thuiskapper lijkt me ook heel fijn, maar ik weet niet echt hoe ik daar aan moet komen 😛

  7. bij ons komt de kapster thuis. het is een moeder van een vriendinnetje van oudste dochter.
    ideaal, meestal als ik haar vraag kan ze diezelfde week al komen en kunnen wij om de beurt geknipt worden terwijl haar dochter speelt met mijn dochters..
    ideaal vind ik. en nog goedkoper ook!

  8. ik kreeg bij knipengo een kleurbehandeling die mislukte er werd een spoeling overheen gezet en deze mislukte ook mijn haar was groen! ik moest het volle bedrag afrekenen en kreeg de volgende behandeling gratis, toen ik kwam voor de behandeling werd ik bewust geholpen door een leerling, heeeeeellllll slllecht!!! het was er niet druk maar werd gewoon afgeschoven naar een leerling die er nog maar net was...
    wat een service.......

  9. Ééns en nooit weer... Mijn haar was super pluizig en te kort geknipt. De kapster kon alleen maar zeuren over mijn haar.. Verder kwam er geen fatsoenlijk woord uit. Erg jammer.

  10. Heel slecht ze luisteren negens naar ben geholpen door yvet en ze hoorde mijn vijf keer laten groeien niet en knipt alles eraf wat ik in maanden heb laten aangroeien. Bedankt yvet online geen kans om een klacht in te dienen tyfuszaak

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *