15 jan. 2013

Slechte dienstverlening TNT

tnt slechte serviceSinds we op het platteland wonen, komt het regelmatig voor dat onze post niet aankomt, of verkeerd bezorgd wordt.

En we schijnen hier niet de enige te zijn. Onze loodgieter vertelde dat hij en zijn buren elke dag druk zijn om elkaars post, die regelmatig in de verkeerde brievenbus belandt, alsnog bij elkaar te bezorgen.

Pakketje niet bezorgd: TNT verklaart adres 'onbekend'

Maar nu heb ik helemaal zin om te gillen, want ik had met iemand op Marktplaats laarzen geruild voor een Bijenkorft cadeaukaart t.w.v. 60 euro. We hebben hier toch geen Bijenkorf, en ik vind het ook nog eens een hele dure winkel, dus iedereen was blij met deze ruil.

Per aangetekende post verstuurd

Uit angst dat TNT de kaart zou kwijtmaken had ik hem voor de zekerheid maar per aangetekende post verstuurd, in zo'n dubbele briefkaart in een envelop. Een duur grapje van zo'n 8 euro. Maar ik had het graag over voor de zekerheid dat de kaart goed zou aankomen.

'Niet bestaand adres'

Wat gebeurt er?! Krijg ik vandaag een mailtje van de ontvangster dat TNT heeft geconcludeerd dat het om een 'niet bestaand adres' gaat, terwijl de ontvangster daar toch wel degelijk woont. De kaart is nu blijkbaar weer terug op weg naar mij.

Dat hopen we tenminste, want volgens TNT is de afzender een postbus ergens in Arnhem...

Wat nu?!

Nog een keer per aangetekende post versturen zie ik niet zitten: dat wordt me echt te duur. Maar gewoon versturen durf ik nou al helemááál niet meer.

Ik zit nu te wachten tot de Bijenkorf cadeaukaart weer hier terug komt, en mijn idee is om hem dan op kosten van TNT nog een keer aangetekend te versturen. Dat lijkt me toch wel het mínste dat ze kunnen doen.

Raar: extra geld neertellen voor zekerheid juiste bezorging

Maar het blijft een bizar principe dat je extra geld moet neertellen om zeker te weten dat je post goed aankomt: dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn?! En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het zelfs dan nog mis gaat….

Hoe zijn jullie ervaringen met TNT?

23 opmerkingen:

  1. Ik heb in november ook iets uit voorzorg aangetekend verzonden. We hadden een artikel, voor € 80,00, verkocht via MP, maar durfde het risico niet te lopen dat het pakketje niet aan zou komen. Eigenlijk is het van de zotte, dat WIJ daar extra geld in moeten pompen. Ik bedoel daarmee, dat ik TNT nu helemaal niet meer zo betrouwbaar vind, door hun vele fouten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn ervaringen zijn ronduit slecht! Ook bij een kennis van me is een aangetekend pakket zoek geraakt, een periode van 6 maanden heen en weer schrijven over wat erin zat en een vergoeding ervoor had ze er genoeg van en is gestopt ermee. 2 weken geleden hier een aangetekend pakket voor mij werd bezorgt bij de buren ze vroegen de naam, hij heeft gezegd dat hij niet de naam was op het pakket, maar mocht het na het tekenen alsnog aan mij geven, ik kreeg geen briefje in de bus met dat het pakket bezorgt was! Gelukkig was het bij de goede buurman die zo netjes was hem toch te bezorgen, maar heb al 2x gehad dat mijn pakket (niet aangetekend) bij buren iets verderop werd bezorgt en ik ze gewoon niet kreeg. Tnt deed hier niks aan, ik had toch bewijs (het briefje)ja maar als de buren zeggen niks te hebben gehad...en zo kan ik heel veel verhalen vertellen helaas :-( Door ervaring van anderen en de rompslomp en uiteindelijk toch niet krijgen van een vergoeding stuur ik het per gewone pakketpost, veel verschil is er dan toch niet, enkel de prijs..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou me niets verbazen als die kaart gewoon gejat is.

    Ik heb eens een opengescheurd pakje in de brievenbus gehad waarop de postbode zo had gekalkt: werd zo aangeleverd aan mij.
    De verkoopster van Marktplaats was zo vriendelijk om het traject in te gaan waar je kunt aangeven dat iets gestolen is. Want dat moest de verstuurder dus doen, lekker omslachtig en zo. Maar er kwam alleen een vaag excuus en verder was het allemaal moeilijk te achterhalen bla bla. Al namen ze het wel 'serieus', wat ze daarmee ook mogen bedoelen.

    Post wordt verkeerd bezorgd maar het is vooral erg laat sinds een tijdje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ook erg vervelend allemaal zeg! Ik snap niet dat TNT denkt dat het oké is om zo slordig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar ik dacht dat door het aangetekend te versturen ik daar tegen beschermd was...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb ik inderdaad ook. Ik had voor Sinterklaas 5 boeken gekocht voor de kinderen bij Amazon.co.uk voor 0,01 cent. Met verzendkosten was dat per stuk nog maar zo'n 5 euro, dus leuke koopjes. Uiteindelijk is er maar eentje bezorgd. Gelukkig waren de verkopers van Amzon.co.uk zo vriendelijk me het geld terug te betalen, maar Joost mag weten wat er met die boeken is gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook mijn ervaringen zijn niet altijd even goed.
    Zo had ik postzegels besteld bij postzegelsmetkorting.nl, en ik kreeg zo een opengescheurde envelop in de bus. Het extra kartonnen ding waar de postzegels normaal in zitten zat er nog in, opengemaakt, en de postzegels (125 euro bij elkaar, ik verstuur veel) waren er uit. Post deed er niets aan, want 'zou wel door de sorteermachine komen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier een aantal minder goede ervaringen. Verjaardagsgeld of andere bonnen die niet aangekomen zijn. Post die zoek raakt, zelfs post die wordt gestolen en dan ergens gedumpt wordt teruggevonden. En altijd is de reactie van TNT dat ze er mee bezig zijn en uiteindelijk dat de schuld niet bij hen ligt.Maar de laatste tijd hebben wij een hele aardige, nette attente jongeman die onze pakjes van de Nespresso komt brengen! Of het ligt aan de afzender die goede afspraken heeft gemaakt met TNT weet ik niet. Maar het is wel opvallend dat daar nog nooit iets mee fout is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar dat lijkt toch wel diefstal?! Wel knap van zo'n sorteermachine om er netjes de postzegels uit te halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In afwachting van de retourzending van mijn aangetekende brief met cadeaukaart van 60 euro, heb ik me helemaal rot gezocht naar de bon van het postkantoor, die ik nergens kan vinden. Ik heb zelfs de hele vuilnisbak omgekeerd en nagekeken, maar nergens te vinden.

    In mijn naïviteit dacht ik dat, aangezien ik de envelop aangetekend verstuurde, ik de bon toch niet meer nodig zou hebben, en ik heb nu geen idee meer wat ik er mee heb gedaan.

    Ik hoop nu maar dat de envelop gewoon netjes retour komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jup, dat lijkt gewoon diefstal. Ik heb ook aangifte gedaan - vooral omdat postnl zich ervan af maakte met een simpel 'dat zal door het sorteerproces zijn gekomen, niets aan te doen/ hadden ze het maar aangetekend moeten versturen'. De politie kon niet veel doen, ze mochten zelfs geen camerabeelden opvragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Uiteindelijk kreeg ik de helft terug van het bedrijf waar ik besteld had. Erg netjes, want zij hadden alles gewoon verstuurd zoals het hoorde, en konden aan het kwijtraken niets doen. Van TNT heb ik alleen smoesjes gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien een beetje te negatief gedacht van mij, maar ik vind dat aangetekende gedoe gewoon een geldklopperij. Misschien was het 30 jaar geleden nog de garantie dat het aan kwam, maar volgens mij komt alles in hetzelfde sorteercentrum terecht met dezelfde werknemers.

    Ik stuur nooit iets aangetekend want naar mijn idee kan je nooit garanderen dat iets aan komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben bang dat je gelijk krijgt Dee. De envelop is nog niet bezorgd, maar ik heb gelukkig wel de bon terug gevonden! En volgens de website van TNT ben je tot 500 euro verzekerd als een aangetekend poststuk zoek raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben altijd blij als ik post wél ontvang. Amsterdam is al zolang ik er woon (en dat is inmiddels ongeveer 20 jaar) qua post achtergebleven gebied. Had heel Nederland een kaartje de volgende dag, bij mij duurde dat meestal ten minste 2 dagen. Tegenwoordig reken ik zeker op een week als het al arriveert. Ik word er heel verdrietig van, vooral als een post.nl-man dan zit te vertellen dat het aantal vermiste poststukken niet is gestegen en dat 99% wordt bezorgd. Zal mijn post wel die ene % zijn denk ik dan (zowel sturen als ontvangen)... Maar wie meldt het nog, als een poststuk niet aankomt? Ik niet meer, ze doen toch niks. Dus ik zet grote vraagtekens bij die cijfers.
    Laatst had ik het trouwens met bol.com, 1 van de 2 pakketjes (was 1 bestelling) nooit ontvangen. Ik kreeg zo al mijn geld terug van alles wat ik niet had ontvangen. Vond ik helemaal superservice!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik stuur het liefst met DHL. De waarheid is dat ik al sinds afgelopen weekend een boek in mijn tas heb dat ik nog steeds in de DHL winkel moet afgeven. Die openingstijden hè.
    Verkoop ik iets via Bol.com is DHL supermakkelijk ingesteld. Ik betaal dan liever iets meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben tevreden over TNT. Een hele poos last gehad dat ik post van de buren in de brievenbus kreeg. Uiteindelijk via de website van TNT op een klachtenformulier uitgelegd hoe de situering van de huizen hier is. Het gaat om huisnummers 5 en 5A, maar met 200 meter afstand ertussen. Heb gevraagd om verbetering in de postbezorging. De reactie van TNT was bijzonder vriendelijk en er werd met mij overlegd.Zoals door TNT beloofd is de verkeerde bezorging niet meer voorgekomen sindsdien (enige maanden nu).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gelukkig! De cadeaukaart is weer bij mij thuis! Ik ben weliswaar 8 euro armer voor het aangetekend versturen, maar hij is in ieder geval weer terecht. Nu nog een oplossing vinden om die kaart alsnog op de plek van bestemming te krijgen.

    Nog een keer aangetekend versturen zie ik niet zitten. Iemand nog goede ideeën?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Postbezorging is inderdaad een crime. Ik bestel regelmatig op internet, die pakjes worden dan overdag bezorgd en ik ben dan niet thuis, presteren ze het om zomaar pakjes bij mensen op een hele galerij in een heel ander deel van de flat te bezorgen. Hun excuus: bij niet thuis leveren wij pakjes af bij de buren met dezelfde postcode. Leuk als je in een flat woont. En dan moet je ook nog maar net een briefje in je bus krijgen, wat ook niet altijd gebeurt. Zo heb ik ooit eens een pakje besteld dat bij god weet wie was afgeleverd. Ze hebben het gelukkig in mijn bus gestopt. Dan denk ik, dat had de postbode dus ook kunnen doen. Als je daar dan een klacht over indient kunnen ze het nooit achterhalen, ook zo handig. Ik ben absoluut niet tevreden over de postbezorging, dat krijg je als je alle vaste krachten die er al 30 jaar werken uitgooit en allemaal onervaren tijdelijke krachten inhuurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb zelf gewerkt bij TNT klantenservice, en mijn ervaring is dat je het beter met de gewone post kunt sturen. Meer kans dat het dan gewoon aankomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. En ik stuur de code van de Bijenkorf kaart per mail alvast. Dan kan de ontvangster in ieder geval alvast online shoppen bij de Bijenkorf!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook wij wonen nu sinds juli 2011 in Drenthe (buiten gebied) en niks anders dan ellende met de post. Post die op nummer 17 wordt bezorgd terwijl wij op 32 wonen. Post wat wordt vastgehouden , kun je zien aan de stempels of datum van het bedrijf. Rekeningen die niet aankomen ,maar later wel de aanmaningen!! Deze week heb ik bij verschillende verkopers op Marktplaats boeken of tijdschriften gekocht en als ik dan de brievenbus leeg haal, zijn de enveloppen open gescheurd dat ze net even hebben kunnen kijken wat er in zit. Mij iets verdacht. Van de week is ook iets terug gestuurd naar de afzender met als reden adres onbekend, terwijl de afzender bleek later alles goed op de envelop had geschreven. Toevallig heb ik de postbode die hier samen met een andere postbode rouleert aangesproken dat zij regelmatig de post van ons verkeerd bezorgd. Ze was zich van géén kwaad bewust, ik heb haar duidelijk gemaakt dat als het nog een keer gebeurt ik er wel een melding van ga maken. Ze zei ik heb net allemaal tijdschriften bij je in de bus gedaan. Toen ik terug kwam met de hond bij de brievenbus waren het inderdaad tijdschriften via MP gekocht, weer waren de pakketjes open gemaakt, anders had zij niet geweten dat het tijdschriften waren. Wordt er zo moe van...... Service wordt steeds slechter maar de prijzen van de zegels zijn weer omhoog gegaan. Moeten we niet eens allemaal klachten gaan melden bij KASSA, RADAR,CONSUMENTENBOND, INGEZONDEN BRIEVEN GAAN SCHRIJVEN NAAR KRANTEN, TIJDSCHRIFTEN, 2DE KAMER EN WIE NOG MEER ALLEMAAL. Want klagen bij de klantenservice van TNT heeft ook géén zin.

    BeantwoordenVerwijderen