Service van Bol.com: petje af

/ 6 comments

Een tijdje terug kocht ik bij Bol.com een koffiezetapparaat. Het was een Philips Grind and Brew van 135,-. Maar helaas viel hij erg tegen. Het apparaat deed niet wat ik er van had verwacht. De koffie was niet lekker. En, nog veel vervelender, niet warm genoeg.

Aangezien ik het koffiezetapparaat al gebruikt had, baalde ik flink. Honderdvijfendertig euro is best veel geld voor een apparaat dat tegenvalt. Om de schade te beperken wilde ik het op marktplaats zetten, in de hoop het te verkopen.

Bol.com retourneren: eenvoudig


Maar voor de zekerheid keek ik toch eerst maar even op bol.com bij de informatie over retourneren. Dat bleek verrassend eenvoudig:

Gebruikt artikel retourneren?


Hoewel ik er weinig van verwachtte doorliep ik bovenstaande stappen. De reden dat ik er weinig vertrouwen in had, was dat ik het koffiezetapparaat had gebruikt. En ik dacht niet dat ze een gebruikt artikel zouden terugnemen.

Maar ik kreeg gewoon mijn retouretiket.

Klantenservice bol.com


Toch kon ik me niet voorstellen dat dit kon! Dus belde ik voor de zekerheid naar hun klantenservice. Daar zagen ze dat ik het koffiezetapparaat retour had aangemeld. Toen ik vertelde dat ik het gebruikt had, zeiden ze dat dit geen probleem was.

Nou, toen heb ik onmiddellijk het koffiezetapparaat ingepakt, en naar het dichtsbijzijnde postkantoor gebracht.

Tijdlijn retourneren bol.com

  • Ik bestelde het koffiezetapparaat op vrijdag 17 oktober.
  • Op dinsdag 21 oktober startte ik de retouraanvraag, en bracht ik het koffiezetapparaat naar het postkantoor
  • Op 27 oktober kreeg ik bericht van bol.com dat ze het artikel in goede orde hadden ontvangen. En dat het hen speet dat het niet aan mijn verwachtingen voldeed.
  • Op 27 oktober stortte Bol.com het geld terug!

Conclusie over service Bol.com


Ik ben zwaar onder de indruk van de service van Bol.com! Ze reageren snel en prettig. En hun retourservice is heel duidelijk. Meestal is dergelijke informatie ergens verstopt. En is het superingewikkeld om te doen. Alsof een bedrijf er alles aan doet om te voorkomen dat het je lukt.

Daarnaast vind ik het geweldig dat ze ook een gebruikt apparaat terugnemen. Want zeker bij een koffiezetapparaat weet je van te voren natuurlijk niet of het gaat bevallen.

Dus, complimenten voor bol.com!


Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

6 opmerkingen:

  1. Helaas heb ik minder goede ervaringen met de retourservice.
    Ik heb wel tig keer moeten bellen naar ze omdat het telkens fout liep.
    En het ging om een boek, ongebruikt, maar ze hadden de verkeerde gestuurd.
    Zelfs de rekening stond op naam van iemand anders waar dus dat boek ook voor was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit heb ik een keer een aantal kerstcadeau's bestald bij bol, waaronder een duur luchtje. Spullenkwamne aan, luchtje zat er niet bij, stond wel op de factuur en ik had al betaald. Klantenservice gebeld, geen probleem, ik kreeg gewoon zonder zeuren mijn geld terug. Sindsdien ben ik fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze week voor m'n dochter een hoesje voor haar telefoon besteld Het.hoesje was te krap gestikt en binnen een dag liet de boel los. Hoesje terug en vandaag geld terug , Keurig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het helemaal met je eens. Een goede ervaring had ik met Bol. toen de Kenwood mixer voor de tweede keer in een jaar voor hetzelfde euvel gerepareerd werd. Ik kreeg het volledige aankoopbedrag retour.

    Ik koop via Euroclix (punten) en met mijn Bijenkorf creditcard (punten).
    Al is het soms iets duurder, dan ga ik toch liever voorl Bol.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zelf heb pas geleden een hele slechte ervaring met Bol.com gehad.. Ik had wandelschoenen besteld, en niet wetende dat deze uit Engeland moesten komen.. Ik kreeg 7 dagen later mijn bestelling binnen (en ik dacht al oei wat duurt t lang!) maar goed ze voldeden niet en ik wilde ze terug sturen naar bol.com. Ook via start retouraanvraaag etc. Maar bij kwam er maar geen retourbon of een retour adres waar ik het naar terug kon sturen... Dus gebeld, ze zeiden wacht maar even af... er gebuerde niks, weer gebeld, kortom na 5 telefoontjes later en geen inzet van bol.com ben ik maar in het Engels een brief gaan schrijven waar het artikel vandaan kwam (heel vreemd want ik had t besteld bij bol.com maar goed..) daarna kreeg ik een retour bon en retour adres.Gelijk de boel teruggestuurd naar Engeland maar noooit zal ik dit weer doen... bol.com is een trouw klant kwijtgeraakt door dit gedoe...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt inderdaad erg vervelend Klavertjevier! Ik vraag me af waar het aan ligt. Hoewel de meerderheid positieve ervaringen heeft, zijn er toch ook een aantal mensen met slechte ervaringen.

      Verwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Back to Top