9 aug. 2015

Bol.com customer service: een ervaring

Sinds ik een gebruikt koffiezetapparaat terug mocht sturen vanwege tegenvallende koffie, en ik zonder problemen mijn geld terug kreeg, kunnen ze bij bol.com een potje bij mij breken.

Maar toch had ik laatst een wat klungelige ervaring met bol.com.

Nieuwe telefoon bestellen bij bol.com


Onze telefoon had het begeven en we bestelden online een Profoon PDX-7530 - Trio DECT.

telefoon

Op de pagina stond veelbelovend vermeld dat als je voor 12 uur 's ochtends bestelde je de telefoon nog diezelfde dag kon ophalen op een bol.com afhaalpunt. Dat leek ons wel wat! Dus we vinkten die optie aan.

Maar vervolgens kon dat helemaal niet, en konden we de telefoon pas de volgende dag ophalen. In dat geval hadden we hem natuurlijk net zo lief thuis laten bezorgen...

Dus dat was de eerste tegenvaller.

Tweede complicatie


De tweede complicatie ontdekten we toen we de volgende dag de doos thuis uitpakten. Want er zaten niet de bestelde telefoons in, maar een kinderspel over een broodrooster: Funny Toaster.

Ik bedoel maar! Het líjkt niet eens op een telefoon!

funny toaster

Dus belden we naar bol.com om aan te geven dat ze het verkeerde hadden opgestuurd. We kregen het advies dat de snelste methode om de telefoons alsnog binnen te krijgen, was ze opnieuw te bestellen. En ondertussen het spel alvast terug te sturen.

Maar dit vond ik een onaantrekkelijke optie. Want ik wilde niet nog een keer betalen voor hetzelfde product. Vooral niet omdat ik eerst mijn geld terug wilde van de vorige (mislukte) bestelling.

Uiteindelijk hebben we de Funny Toaster teruggestuurd. En de telefoons hebben we vervolgens bij de lokale Blokker gekocht. Dat komt er van, bol.com!


Conclusie customer service bol.com


Mijn ervaringen met de bol.com klantenservice zijn over het algemeen heel positief. Maar in dit geval vond ik dat ze de verantwoordelijkheid voor de oplossing van hún fout teveel bij de klant legden.

Aangezien zij de fout maakten, had ik het charmanter gevonden als ze gewoon onmiddellijk de telefoons naar ons opstuurden. En niet eerst van ons vroegen om hun fout te herstellen en opnieuw te betalen!

Het heeft ze dan ook een verkoop gekost.

Hoe zijn jouw ervaringen met de klantenservice van bol.com?

Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

14 opmerkingen:

  1. Jeetje, dat is dan wel anders gegaan als bij mij, ik kreeg alsnog de dag erna wat er besteld was en mocht dat terug sturen, en excuses via de mail, in juni is echt zomervakantie dat blijkt weer.

    Grt Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt een stuk beter inderdaad Ruby. Wij hadden de telefoons zelfs al betaald. Dat maakte het nog vervelender om ze opnieuw te moeten bestellen.

      Verwijderen
  2. Hm ik heb ook eens enorm geworsteld met een bestelling die alsmaar niet kwam, en toen later dubbel bezorgd werd......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was inderdaad netter geweest dat ze jullie de telefoons alsnog hadden toegestuurd, beetje vreemd dat je ze dan weer opnieuw moet bestellen. Als je in een wi kel wat wil ruilen hoef je het toch ook niet eerst het product opnieuw te kopen. En het was ook wel iets heel anders wat jullie kregen. Ik hebgeen ervaring met de klantenservice, het is bij ons nog nooit misgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had medio mei speelgoed voor mijn kleinkkinderen besteld. Zou de volgende beOrgd worden maar 4 dagen later nog niks. Toen maar een mailtje gestuurd om de bestelling te annuleren en in de winkel in nabijgelegen stad het speelgoed gekocht. Sinds half juni verschillende aanmaningen gehad maar geen enkele uitleg waarom het bestelde niet op tijd bezorgd werd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend Janne. Zeker als het iets wat je cadeau wilt geven.

      Verwijderen
  5. Top! Goeie service. Ook als er wat mis gaat. Zonder te zeuren snel vervangend produkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt heel goed. Mijn ervaring destijds met dat koffiezetapparaat was ook heel goed. Maar de service lijkt toch wel wat wisselend al met al.

      Verwijderen
  6. Ik had dit laatst ook bij bol.com.
    Verkeerd artikel geleverd en dat tot 3 x toe!!
    En de derde keer dat ik dit artikel retour stuurde, hebben ze het daar niet verwerkt.
    Gelukkig had ik het bonnetje nog met de code, waardoor zeker was dat het wel bij hen was aangekomen.
    Ben even klaar met dit bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik Anoniem. Als je iets bestelt, wil je niet zoveel gedoe.

      Verwijderen
  7. Over het algemeen ben ik ook positief over het bestellen bij BOL maar die bezorg service bij de AH is een aanfluiting.
    Jongste bestelde ook een telefoon, zou dezelfde dag na 17.00 bij ah bezorgt worden.
    Hij bestelde op Donderdag en kreeg hem de week er op Dinsdag.. nah dan hadden ze wel gewoon thuis kunnen bezorgen dan had ie 1 dag later gekomen dan dat hij besteld was.
    Nee dat voor 12 uur besteld dezelfde dag na 17 bij Ah daar klopt niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je hem ergens laat bezorgen waar je het pakje moet ophalen, is er een tweede partij, het depot waar je het moet halen. Als ze daar niet bellen dat het er ligt of een fout maakt zit je. Bol is hier mijn hofleverancier en ook wel eens dingen teruggestuurd, maar tot nu toe geen problemen. Ik besef dat ik tot nu toe altijd geluk gehad heb, want er kan natuurlijk altijd wel eens iets misgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had dat ook bij vorige maand. Ik had een film besteld en kreeg een andere titel toegestuurd.
    Nu ik dit lees vraag ik mij af hoe dat nou fout kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen