Radboud ziekenhuis: customer service review

radboud ziekenhuis ervaringen

Naar het ziekenhuis ga je in de regel niet voor je plezier. Daarom vind ik het des te belangrijker dat ze daar vriendelijk zijn.

En dat hoopte ik natuurlijk ook toen we voor de knie van mijn middelste zoon naar het Radboud Ziekenhuis moesten.

En ik moet echt zeggen dat ik positief onder de indruk was!

Radboud ziekenhuis: het gebouw

Allereerst het Radboud ziekenhuis zelf: wat een mooi, schoon en goed georganiseerd ziekenhuis is dat als je de hoofdingang inloopt. Bovendien stonden er bij de receptie twee vriendelijke vrijwilligers om verdwaasde of verloren bezoekers op te vangen.

Overal hing bewegwijzering, en in totaal waren er maar liefst 999 routes! Voor wie slecht ter been is zijn er rolstoelen, rollators en je kunt zelfs een soort golf auto-tje reserveren en daarmee rond rijden.

Radboud ziekenhuis: het personeel

Het personeel in het Radboud ziekenhuis heb ik ook als heel prettig ervaren. Iedereen was vriendelijk, open en behulpzaam.

Ze hebben zelfs geregeld dat onze tweede afspraak die 4 uur later was dan onze eerste afspraak naar voren werd geschoven. In plaats van pas om 14 uur, werden we al om 12.15 geholpen. Omdat de persoon die we nodig hadden bij anasthesie, haar lunchpauze opschoof. Ik bedoel maar! Dat doen ze echt niet overal volgens mij.

Radboud ziekenhuis: het restaurant

Op de heenweg reden we via Duitsland, omdat we dachten slim te zijn. Zo meenden we er sneller te zijn. Dat was dus niet zo. Het kostte ons 1 uur en 20 minuten bij het Radboud ziekenhuis te komen. Dus tegen twaalven snakte ik naar een lekkere kop koffie en lunch.

Omdat het niet leuk is om naar het ziekenhuis te gaan zei ik gul tegen mijn zoon: 'Kies maar wat je wilt!' Toen we bij de kassa kwamen hadden we:

  • Een bamibal
  • Een kroket
  • 2 bolletjes
  • Kom tomatensoep
  • Een broodje gezond
  • Een maaltijdsalade

'Schrik niet van de prijs!' zei de kassière. Niet onterecht, want het kostte ruim 20 euro. Dat krijg je er van als je niet op de prijzen let. Maar ik vond het dan weer heel sympathiek van de kassière dat ze zo meeleefde over de hoge kosten. Ook zij was heel vriendelijk.

Radboud ziekenhuis: koffie

In hetzelfde restaurant dronk ik ook een kop koffie. Het was een vrij grote kop. Ik vond de koffie helemaal niet lekker. Maar hij was volgens mij ook behoorlijk pittig. En daar houd ik niet zo van. Dus het kan zijn dat de vieze koffie aan mij lag.

Elders in het ziekenhuis kun je gratis chocolademelk en koffie uit automaten halen. Dat deden mijn man en zoon. Ze vonden de chocolademelk wat waterig.

Lees ook mijn post over chocolademelk van Benco versus chocolademelk van Nesquick!

Conclusie over het Radboud ziekenhuis

Ik ben helemaal aangenaam verrast over de vriendelijkheid van het personeel in het Radbouw. Het gebouw is prettig en de mensen tegemoetkomend.

Wat betreft customer service geef ik ze een dikke 10.

N.B. Wij bezochten de afdelingen orthopedie en anasthesie. Bibian van het blog Little Wonder World heeft een wat minder fijne ervaring gehad in het Radboud. Lees hier.

Hoe zijn jouw ervaringen met ziekenhuizen?

7 reacties

  1. Ik kwam voor de zomer ontzettend vaak in de Gelderse Vallei in Ede. Mooi, schoon ziekenhuis, goed restaurant enzo met redelijke prijzen voor een ziekenhuis. Dat gezegd hebbende, het ligt ontzettend aan wie je krijgt. Ik was er voornamelijk voor de afdeling dermatologie, en de assistentes draaiden er niet elke dag dat ik er was (zo'n drie keer in de week). De ene dag had ik een superlief, vriendelijke assistente, de andere keer zo'n bureaucratisch wicht en ook nog eentje die chronisch aan pms leek te lijden.

  2. Ik heb wat mindere ervaringen met het Anthonius ziekenhuis in Sneek. De dependance in Emmeloord was wel goed. Verder gingen we meestal naar het ziekenhuis in Heerenveen De Tjonger. Heel positieve ervaringen.
    Wat betreft de ziekenhuizen van de MC groep. Vind ik die in Lelystad beter dan in Emmeloord. Maar het is idd heel belangrijk welke arts je treft.
    Buiten wat mindere ervaringen met behandelingen in Sneek, slechte communicatie. Vind ik het er erg koud. Als je bij mensen op bezoek gaat moet je in de winter je jas aanhouden. Maar goed, ik ben dan ook een koukleum. Hoewel ik dat in andere ziekenhuizen niet herken.
    Waar ik nu woon, ben ik nog niet in een ziekenhuis geweest.

  3. Wat fijn dat ze toch zo aardig waren en dat de service goed is. Mijn moeder lag een paar jaar geleden hier in het Albert Schweitzer maar daar verschilt het echt enorm per afdeling.

  4. Ik vind eigenlijk dat het bij het vak van assistente hoort dat iemand vriendelijk is. Het lijkt me heel vervelend om met bureaucratische en pms-achtige assistentes te maken te krijgen in het ziekenhuis.

    Fijn dat er ook een hele aardige was!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *