Scapino: klantvriendelijk en goede service

/ 10 comments
scapino

Ik schrijf wel eens over slechte service in winkels. Maar afgelopen zaterdag werd ik super goed geholpen bij de Scapino.

En dat is niet de eerste keer. Scapino in Doetinchem springt er voor mij echt uit op het gebied van klantvriendelijkheid. Als ik binnenloop word ik altijd netjes gegroet, én ze zijn behulpzaam.

Kinderschoenen kopen bij Scapino: dat ging makkelijk!

Vandaag deed ik een tweede poging om schoenen te kopen voor mijn 10-jarige zoon. De eerste poging mislukte door slechte adviezen van winkelpersoneel in een andere schoenenwinkel. En omdat mijn zoon en ik heel andere ideeën hadden over wat een geschikte schoen was.

Hij: 'Met flikkerende lampjes en slechte pasvorm.'
Ik: 'Neutraal bruin, met uitstekende pasvorm.'

Clarks kinderschoenen voor 75,-

Omdat ik toch altijd nog wel geloof in de marketing rondom Dr.Visscher besloot ik eerst met mijn zoon naar de Scapino te gaan. Daar zag ik meteen een paar bruine schoenen van Clarks. En bij mijn weten is Clarks een degelijk en goed merk. Eén paar kostte 99 euro, maar een ander paar 75,-. Nog steeds duur, maar dan had ik ook wel goede schoenen. We hebben ze gepast, en warempel, mijn zoon vond ze ook goed.

Actie bij Scapino: oude schoenen inleveren = 10,- korting


Toen ik ging afrekenen zag ik dat er een actie was: als je je oude schoenen inleverde, kreeg je 10 euro korting. Omdat we schoenen gingen passen had mijn zoon een paar oude Crocs aan. Maar die zijn nog erg handig, en wilde ik eigenlijk niet offeren. Dus ik vroeg: 'Kan ik anders donderdag terug komen, en dán een paar oude schoenen inleveren, zodat ik de korting van 10 euro kan krijgen?'

Helaas kon dat niet: vandaag was namelijk de laatste dag van de actie.

Behulpzame jongeman bij de Scapino!


Maar toen sloeg de jongeman achter de balie aan het rekenen. Als hij op de kassa 80 euro kon aanslaan, dan kostten de schoenen nog maar 69 euro. Dus sloeg hij de schoenen aan, een fles schoenenspray en pantoffels. En voor dat alles betaalde ik 69 euro. De pantoffels deed hij in de zak van ingeleverde schoenen. De spray kreeg ik mee. Ik snapte niets van zijn sommetje, maar ik was er wel erg blij mee.

Hij was alles wat ik mij kan wensen aan winkelpersoneel: hij was vriendelijk, behulpzaam en deed moeite! Complimenten voor Scapino en deze jongeman.

Mijn Top 2 van winkels met goede service

  1. Scapino
  2. Gamemania
Bij welke winkels worden jullie goed geadviseerd en vriendelijk geholpen?

10 opmerkingen:

  1. Ik vind de scapino ook een superklantvriendelijk en klantgerichte winkel!! Vorig jaar voor de winter daar een jas voor mn zoon gekocht. Paar maand erna ging de jas zomaar stuk. Ik dacht; ik ga er weer mee heen. Ik kon "zomaar" een andere jas uitzoeken voor mn zoon!! Dus ik was superblij. Maar, na een paar weken ging de voering in de mouw los...heel spijtig want was echt mooi jasje. Dus, ik er weer heen en ja hoor, mocht zo weer een andere uitzoeken ( wel natuurlijk voor dezelfde prijs ). En deze jas bleek wel goed en hij kan hem nu nog aan!
    Zelfde geval met dochter gehad met haar laarzen, de zool bij de neus liet al gauw los, een heul klein stukje, maar toch. Ik er weer heen, ja hoor zoekt u maar andere voor haar uit. Echt, super service daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook goede ervaringen met scapino. Voor mij is de jumbo in het dorp een zeer klant-vriendelijke winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In het verleden ook goede ervaringen gehad met Scapino maar ook wel eens hele slechte die dan wel weer goed zijn opgelost.
    Ik vind Fix computers een hele klantvriendelijk zaak, snelle reparatie en ze denken altijd goed met je mee.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn is dat hè? Als je prettig behandeld wordt?! En ergens verwachtte ik het niet, omdat het toch een wat goedkopere winkel is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mensen die met je meedenken zijn ook heel prettig. Zeker bij zoiets als computers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben in geen jaren in een schoenwinkel geweest.
    Laatste schoenen die ik aanschafte was een hele partij aangespoelde sneakers op Terschelling, die daar toen over het hele eiland voor een habbekrats verkocht werden.

    Slechtste herinnering is aan een winkel in Rotterdan die volgens mij zoiets als Jansen en Jansen heette.
    Hele dure winkel die me twee paar schoenen wist aan te smeren die gewoon te groot waren.
    Ik heb ze nog steeds want zuinig als ik ben ben ik blijven zoeken naar een oplossing om ze te kunnen blijven dragen, met drie inlegzooltjes op elkaar en twee paar sokken aan leek het leed geleden, maar elke winter als ik ze weer voor het eerst aan trek heb ik toch weer blaren op m'n hielen.

    Goeie herinneringen heb ik aan een outdoorcentrum in Haarlem dat volgens mij al jaren geleden is opgeheven, maar waar ze je echt lieten ervaren hoe je schoenen echt liepen door je over een soort parcoursje te laten lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In de categorie schoenen ben ik heel goed geholpen bij de Schoenenreus, ook zo'n goede service met het inleveren van kapotte schoenen, zelfs zonder bonnetje (die was ik kwijt) konden we zo nieuwe uitzoeken. Erg aardig! Verder hielp de verkoopster heel intensief mee met het zoeken van schoenen voor de meiden, ik was met vier kinderen in de winkel en het was nogal druk. Daar was ik echt heel blij mee.
    Verder winkel ik niet zo veel ;) bij Wehkamp wel, maar dat telt zeker niet als winkel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is inderdaad een leuke service en dat is tegenwoordig vaak veel te ver te zoeken in sommige winkels.
    Zelf vind ik de schoen kwaliteit (dames schoenen) niet best bij de Scapino maar dat is alleen mijn eigen ervaring.
    Daarom koop ik er geen schoenen meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er deze zomer een paar ballerina's gekocht van het merk Ecco. Die zijn echt wel goed. Maar ze hebben inderdaad ook schoenen van mindere kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bij mij staat op nummer 1 de Handyman, ik weet niet of iedereen die kent ,maar het is een onderdelen winkel, als er bij iets kapot is van bijvoorbeeld mijn stofzuiger of magnetron ga ik altijd eerst advies vragen bij de Handyman, ze zeggen het altijd eerlijk als je het onderdeel ook van een zogenaamd universeel merk kunt bestellen dat zijn meestal veel goedkopere opties, en proberen je niet automatisch het originele onderdeel wat meestal veel duurder is aan te smeren.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Back to Top