8 mei 2016

Ziengs: klantenservice review


Mijn 18-jarige zoon heeft kleine voeten. Een maatje 38!

Hij houdt van laarzen. Bij voorkeur zonder veters, want hij houdt ook van makkelijk.

Kleine maten zijn lastig op de herenafdeling


Maar met zijn kleine maat is het vrijwel onmogelijk om op de herenafdeling te slagen. En dus moet hij vaak op de damesafdeling kopen. Daar kochten we ruim een jaar geleden bij Ziengs een paar zwarte laarzen die met een beetje goede wil best voor een jongen konden.

Hij draagt ze voortdurend en de hakken waren behoorlijk afgesleten. Daarom besloot ik dat er nieuwe moesten komen. Aangezien we de vorige keer slaagden bij Ziengs gingen we daar nu ook naar toe. Maar dit keer waren er geen geschikte.

Afgesleten hakken? Zet er nieuwe hakken onder


De verkoper zag ons zoeken, en vroeg: 'Kan ik jullie helpen?' Ik wees op de afgesleten hakken van de laarzen van mijn zoon, en vertelde dat we nieuwe laarzen voor hem zochten. En toen zei hij iets waarvan ik erg onder de indruk was. Hij zei namelijk dat de laarzen er nog goed uitzagen, en dat we simpelweg de hakken konden laten repareren.

Schoenen gepoetst


'En met wat schoensmeer, zien ze er weer als nieuw uit!' voegde hij er aan toe. En toen vroeg hij of hij dat even mocht laten zien. Vervolgens poestste hij de schoenen, geheel gratis, tot ze er weer prachtig uit zagen.

Ik was zo tevreden met zijn advies en klantvriendelijkheid dat ik alleen daarom al een tube van de Collonil schoenenpoets kocht.


Conclusie over klantvriendelijkheid bij Ziengs


Wat betreft klantvriendelijkheid en behulpzaamheid scoort Ziengs bij mij een 10+. Ik vond het heel prettig dat de verkoper een goed advies belangrijker leek te vinden, dan iets te verkopen. Voor mij een reden om er een volgende juist iets te kopen.

Dankjewel, schoenmeneer van Ziengs!

Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten