Review Eerst

Reviews van producten en diensten die je kunt vertrouwen! Van een moeder zoals jij.

Search

Bonprix klantenservice

Goede service is belangrijk. Maar hoe zit het met de Bonprix klantenservice?

Hieronder mijn ervaringen.

Voor de begrafenis van mijn vader kocht ik een net zwart jurkje bij Bonprix. Bij Bonprix kun je ervoor kiezen om een bestelling op je huisadres te laten bezorgen, of bij een afhaalpunt. 

Bonprix bestelling: optie thuis laten bezorgen

Aangezien ik op het platteland woon, kies ik er altijd voor om pakjes bij mij thuis te laten bezorgen. Het is namelijk niet zo dat ik even snel een pakje kan ophalen. Voor de optie dat een pakje bij mij thuis wordt bezorgd, en niet op een afhaalpunt betaal je 1 euro extra.

Helaas worden pakjes vaker niet dan wel bij mij thuis bezorgd. Dan ben ik de hele dag thuis, en krijg toch een bericht dat ze mij niet thuis troffen en dat het pakje daarom 8 kilometer verderop bij een supermarkt is afgegeven.

Het ging om dit jurkje:

Bonprix werkt met PostNL

Dit irriteert mij mateloos. En wel hierom:

  1. Ik was wel degelijk thuis!
  2. Er is een supermarkt die dichterbij ons in de buurt is.
  3. Volgens mij heeft de postbode dan gewoon weer eens geen zin om dat pakje te bezorgen, en geeft het daarom gewoon uit gemakzucht af bij die supermarkt.
  4. Ik heb niet voor niets aangegeven dat ik het pakje op mijn huisadres wens te ontvangen.
  5. Ik heb extra betaald voor het privilege om het pakje thuis te krijgen.
Helaas gebeurde dit ook weer met het jurkje voor de begrafenis van mijn vader. Ik mailde PostNL voor de zoveelste keer over dit probleem, maar op hun website staat ook: 'Neem contact op met de verzender.' 

Dus mailde ik ook naar de klantenservice van Bonprix.

Bonprix klantenservice


Ik was niet blij met de klantenservice van Bonprix. Ze hadden overduidelijk mijn bericht niet goed gelezen, en kwamen met zo'n algemeen antwoord uit de categorie Kastje-en-muur. Kijk maar:

Beste Nicole, 

Hartelijk dank voor uw bericht. 

Bij het nakijken van uw account kan ik zien dat zij u op 21 april 2021 niet thuis troffen, en het hebben afgegeven bij Coop Postma Zonnebloemstraat 3 7004EA Doetinchem.

Met vriendelijke groeten, 

Anna Klantenservice

Kortom: onbehulpzaam en ongeïnteresseerd.

Dus mailde ik terug naar de klantenservice van Bonprix

Beste Anna,  

dat is nu juist het probleem: ik was wel thuis. Ik merk dat ik liever niet bij jullie bestel op deze manier omdat pakjes herhaaldelijk niet op mijn huisadres bezorgd worden!

Ik had niet voor niets aangegeven dat het pakje thuis bezorgd moest worden en niet op een PostNL adres. Ik heb dan ook 3,95 betaald aan verzendkosten i.p.v. 4,95 aangezien ik anders betaal voor een service die ik niet heb gekregen. 

Lees aub een klacht zorgvuldiger! 

Nicole

Bonprix klantenservice: 2e reactie weer onbehulpzaam


De reactie van de Bonprix klantenservice was net zo onbehulpzaam als de eerste keer:

Beste Nicole, 

Hartelijk bedankt voor uw reactie. 

Ik raad u aan een klacht bij PostNL in te dienen. 

Met vriendelijke groeten, Anna Klantenservice

Dus ik weer naar de Bonprix klantenservice


Beste Anna, 

helaas raadt PostNL aan de klacht bij jullie in te dienen. 

Graag ontvang ik van jullie de bevestiging dat ik geen 4,95 hoef te betalen voor een service ik niet gekregen heb, en dus 3,95 betaal aan verzendkosten. 
groet, 

Nicole Orriëns


Bonprix klantenservice: 3e reactie marginaal behulpzaam


Beste Nicole, 

Bedankt voor uw reactie. De hoogte van de verzendkosten kan ik niet aanpassen. Ter compensatie, crediteer ik daarom de €1 verschil op uw openstaande saldo. I.p.v. dat uw openstaande saldo €113,71 bedraagt, bedraagt deze nu €112,71 

Mijn excuses voor het ongemak. 

Met vriendelijke groeten, 

Anna Klantenservice

Hèhè, eindelijk enige vorm van behulpzaamheid.

Mijn conclusie over de Bonprix klantenservice


Ik heb geen prettig gevoel bij de klantenservice van Bonprix. Ik realiseer me dat het nog veel slechter kan, maar ik baal altijd enorm van dit soort onbehulpzaamheid en de verantwoordelijkheid afschuiven.

Het roept een interessant vraagstuk op: Als je iets bestelt bij een webshop en het komt niet aan, of wordt verkeerd bezorgd: wie is dan verantwoordelijk?

Bonprix verwijst gemakzuchtig naar PostNL, en PostNL wijst met de vinger naar Bonprix.

Met andere woorden: jij als klant zit met het probleem en moet het maar zien op te lossen. Waardeloze service voor een dienst of product waarvoor je betaalt.

Ik geef de klantenservice van Bonprix een 5. Een onvoldoende dus. De 5 danken ze eraan dat ze antwoord gaven, en dat ze uiteindelijk met een oplossing kwamen voor de te hoge verzendkosten.

Bonprix contact Whatsapp


Mijn contact met de Bonprix klantenservice verliep via het contactformulier op bonprix.nl en vervolgens via de mail. 

Maar Je kunt ook kiezen voor Bonprix contact via Whatsapp! Dat is snel en makkelijk.

Bonprix klantenservice telefoonnummer


Ben je meer van het bellen? Dan is hier het Bonprix klantenservice telefoonnummer: 

Tel.: 088-4651511 (gebruikelijke belkosten) 
Maandag t/m vrijdag: 8:30 - 21:00 
Zaterdag & zondag: 10:00 - 18:00

Hoe zijn jouw ervaringen met de Bonprix klantenservice?

Zie ook mijn ervaringen met de Intratuin klantenservice.

Recent ontdekte ik de wereld van de puzzel met extra grote stukken . Een zogenoemde XXL puzzel. Niet te verwarren met een XL puzzel! Een XXL...
Mijn man kocht een rozenboog bij Lidl. Hieronder onze ervaringen met deze rozenboog. Rozenboog Lidl De rozenboog van de Lidl is van het merk...