Pet's place: customer review

pet's place doetinchem

Ik kom zelden bij dierenwinkel Pet's Place. En op basis van mijn recente ervaring, wordt dat in de toekomst 'nooit'.

Van de week liep ik er binnen, omdat onze twee katten vaak een teek hebben. We wonen op het platteland, en de katten hebben veel ruimte. Ze kruipen overal in en tussen, en dat zorgt er helaas voor dat teken hen goed kunnen vinden.

Heeft u iets tegen teken bij katten?

Op tv had ik een reclame gezien over een middeltje voor honden dat teken voorkomt. En ik dacht dat zoiets misschien ook wel voor katten bestond. Mijn eerste vraag was dan ook: 'Heeft u iets tegen teken voor katten?'

Maar in plaats van een simpel antwoord, kreeg ik een lezing/standje. De winkelmedewerker begon over wormen en vlooien te praten, en wilde weten wat ik daar tegen deed. Ook begon hij uitgebreid te vertellen waarom het belangrijk is om een antivlooienmiddel en antiworm middel te gebruiken.

'Dus u geeft niet om uw gezondheid?'

'Ik wil eigenlijk gewoon even een middel tegen teken kopen,'gaf ik aan. Want het was zaterdagmorgen, en ik had echt helemaal geen zin in een lezing. Bovendien vond ik hem nogal aanvallend.
'Oh, dus u geeft niet om uw gezondheid?' zei de winkelmedewerker.
'Ik wil alleen maar een middel tegen teken kopen,' herhaalde ik nog maar weer eens, en liep in de richting van de kassa waar ik meende dergelijke middeltjes te zien liggen.

Lange, ongevraagde en ongewenste uitleg

Toen kwam hij gelukkig mee. Maar terwijl hij het pakte stond hij er op me uit te leggen wat alle verschillende opties waren. Hij was net een jongetje op school dat een spreekbeurt gaat houden, met als onderwerp: 'Vlooien en wat je er tegen kunt doen.' Maar ik wilde gewoon een simpel, niet te duur middel.

Conclusie over customer review bij Pet's Place

De medewerker bij Pet's Place was behulpzaam en goed geïnformeerd. Hij leek goed te weten waar hij het over had. Maar ik ervaarde zijn manier van doen als erg aanvallend. En daar zit ik als klant echt niet op te wachten! Als ik op m'n kop wil krijgen, ga ik wel naar een tien minuten gesprek op school!

Ook vond ik dat hij slecht inspeelde op mijn vraag en wens. Ik gaf overduidelijk aan dat ik simpelweg een middel tegen teken wilde kopen, en vroeg niet om een lezing over vlooien, ontwormen en dergelijke. Hij negeerde dat, en stond er op dit te vertellen.

Mijn advies zou zijn: kijk beter naar wat de klant wenst, en geef klanten in ieder geval geen standje!

Ik zal deze winkel in ieder geval niet weer bezoeken.

15 reacties

  1. Ha gelukkig ben ik dan niet de enige,ik had een muis gevonden en vroeg om muizengif...dat had hij wel maar ik moest van hem eerst een muisvriendelijke val proberen,welnu dat hadden onze buren al zonder resultaat getest.

    Dus vroeg ik waarom hij dan wel muizengif verkocht?

    Dat mag u pas gebruiken als u alles al geprobeerd heeft zei hij zonder met z'n ogen te knipperen en ja,wie wil nou als kleuter aangesproken worden?

    Dus een dag later heb ik het in een andere winkel gekocht,nooit meer een muis gezien en hij ons niet!

  2. Dit is inderdaad erg irritant , net als dat je nog geen voet over de drempel hebt gezet in een winkel en ze komen gelijk al naar je toe om te vragen of ze kunnen helpen. De dierenwinkel om ik eigenlijk ook weinig . Bovendien je bent toch vrij om iets te kopen of niet 🙂 heel begrijpelijk dat je daar niet meer heen gaat.

  3. Hij klinkt exact als de meneer die ik had! Was dit ook bij de Pet's Place in Doetinchem? Of hebben ze die van mij gekloond en staat hij bij diverse Pet's Place winkels achter de toonbank?

    Ik ben ook blij dat ik dus niet de enige ben!

  4. Ik ga met enige regelmaat (want een stuk goedkoper) naar de Pets Place in Maxis Muiden. Vanmiddag nog. Ik kreeg echter helemaal geen kans om naar waterplantjes te vragen. De beide meisjes hadden het te druk met elkaar om mij te helpen. Ze liepen mij gewoon voorbij (en ik ben redelijk fors dus je kunt me niet missen hihi). Mijn pardon mag ik iets vragen hoorden ze niet door hun gesprek wat echt niet over het werk ging. Ik ben weer weggegaan. Dan maar naar de lokale dierenwinkel.
    Overigens heb ik er ook wel naar tevredenheid gekocht maar toen stond een man in de winkel die erg vriendelijk en behulpzaam was (dat voelt dan als bijzonder maar goed in Amsterdam zijn ze dat helaas niet standaard).
    Ilse

  5. Ik ben het helemaal met je eens Nicole, in Doetinchem is het personeel gewoon slecht en klantonvriendelijk.1 van de mannelijke personeelsleden staat ook altijd zo gezellig te ouwehoeren met zijn vrouwelijke collega's en ook met de klanten.
    De muziek staat ook altijd veel te hard, volgens mij worden de dieren helemaal hyper van die muziek. Waarom dien je hier geen klacht in, wellicht helpt het. http://www.petsplace.nl/petsplace-contact#Heb_je_een_klacht_
    Groet Thea

  6. Nee,wel dichtbij Doetinchem dus ik denk gekloond,maar ik heb van meer mensen gehoord dat ze dierenartikelen liever bij tuincentra gaan halen,al met al staat Pet's Place met stip op 1 als we het over afblaffen in een winkel hebben!

  7. Beste Nicole,

    We hebben je blog gelezen en vinden het erg vervelend dat je deze ervaring hebt gekregen bij één van onze winkels.
    Uit je reacties kunnen we opmaken dat het om een winkel in Doetinchem gaat. Echter heeft Pets Place twee winkels in Doetinchem; zou je ons willen laten weten bij welke winkel je bent geweest? Dan kunnen wij dit oppakken met de winkel en de regiomanager.

    Alvast hartelijk dank voor je reactie!

    Met vriendelijke groet,

    Marissa Berns
    Consumentenservice Pets Place

  8. Beste Marissa, dank voor je reactie. Ik wist niet dat Doetinchem twee Pet's Place winkels had. Ik bezocht de winkel naast de Wibra.

    Ik werd als klant zeker wel gezíen, maar ik vond zijn manier van doen aanvallend en belerend. Ik ga er echt niet nog een keer naar toe.

  9. Hallo,
    Ik ben juist wel een hele blije klant van de petsplace naast de wibra en vind zelfs dat deze winkel een pluim verdiend! En waarom, nou om het volgende:
    Petsplace zit er al heel lang maar vorig jaar is er een nieuwe eigenaar in gekomen. Ik kwam daar wel eens maar vond inderdaad het een slechte winkel, klant onvriendelijk en waren slecht voor de dieren!!! Via via hoorde ik dat er een nieuwe eigenaar in zat en ben gaan kijken. Zooo wat was de winkel veranderd en wat zaten de dieren er goed bij en ik vond en wat ik nog steeds vind is dat deze meneer juist het goed doet, heeft een hart voor dieren en is heel klant vriendelijk. Ik kom daar nog steeds omdat hij mij altijd goed helpt, duidelijk en de juiste adviezen geeft! Hij weet er dus echt veel van en weet hij iets niet dan zoekt hij het voor mij uit. In tegen stellig tot een tuincentrum, daar heb ik juist slechte ervaringen mee want die weten er juist niets van en helpen je ook niet verder. Ik ben er daarom niet mee eens en vond dat er iets positiefs gezegd mag worden over deze pets place!

  10. Dank dat je jouw ervaring deelt Anoniem. Ik herken in je verhaal wel de kennis van de meneer en dat hij hart voor dieren heeft.

    Maar in mijn geval schoot hij door, en werd belerend en onvriendelijk tegen mij als méns.

  11. Hallo,

    Wat mij nou tegen valt nicole is dat ik dit terug vind over jou:

    Veel informatie vind je gelukkig ook weer gratis op het internet. Ook vind ik veel van mijn info in Engelse boeken of eBooks.

    Ik hark ondertussen een redelijk maandbedrag binnen met bloggen, en mijn doel is er van rond te gaan komen! Ik weet dat het kan, want in Amerika zijn er diverse bloggers die het al is gelukt.

    Prima dat jij hier mee wil rond komen, jammer dat dat op een negatieve manier moet..
    En dat je niet het hele verhaal verteld.
    toevallig was ik namelijk die dag ook bij pets place en het steekt iets anders in elkaar..

    Buiten dat om..
    waarom maak jij je probleem/klacht niet daar kenbaar ipv via internet.
    ik neem namelijk aan dat je hier mee niet de winkel in gestapt bent?!!

    Afijn kan ik niet anders dan met lof over deze winkel spreken.
    ik heb een jackrussel met een enorm eet probleem.
    En ben bij meerdere winkels na een paar keer weer weg gestuurd..
    echter heeft meneer van de pets place mij net zo lang geholpen tot er een oplossing was..
    ik mocht zelfs mijn aangebroken zak voer terug brengen toen hij weigerde dat nog te eten..

    Ook met ons aquarium probleem heeft hij ons super geholpen en is hij in zijn EIGEN tijd bij ons geweest om dingen te verhelpen.
    inmiddels genieten wij dus van een prachtig aquarium..

    En inderdaad hij maakt wel is een praatje met mensen.
    Liever dat dan zo een chagerijn die je nog net je centen niet uit je portemonee kijkt..

    Dus nee ik kan me totaal niet vinden in wat jij zegt!!
    En ben een zeer tevreden klant.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *