Maar toch had ik laatst een wat klungelige ervaring met bol.com.
Nieuwe telefoon bestellen bij bol.com
Onze telefoon had het begeven en we bestelden online een Profoon PDX-7530 - Trio DECT.
Op de pagina stond veelbelovend vermeld dat als je voor 12 uur 's ochtends bestelde je de telefoon nog diezelfde dag kon ophalen op een bol.com afhaalpunt. Dat leek ons wel wat! Dus we vinkten die optie aan.
Maar vervolgens kon dat helemaal niet, en konden we de telefoon pas de volgende dag ophalen. In dat geval hadden we hem natuurlijk net zo lief thuis laten bezorgen...
Dus dat was de eerste tegenvaller.
Tweede complicatie
De tweede complicatie ontdekten we toen we de volgende dag de doos thuis uitpakten. Want er zaten niet de bestelde telefoons in, maar een kinderspel over een broodrooster: Funny Toaster.
Ik bedoel maar! Het lÃjkt niet eens op een telefoon!
Dus belden we naar bol.com om aan te geven dat ze het verkeerde hadden opgestuurd. We kregen het advies dat de snelste methode om de telefoons alsnog binnen te krijgen, was ze opnieuw te bestellen. En ondertussen het spel alvast terug te sturen.
Maar dit vond ik een onaantrekkelijke optie. Want ik wilde niet nog een keer betalen voor hetzelfde product. Vooral niet omdat ik eerst mijn geld terug wilde van de vorige (mislukte) bestelling.
Uiteindelijk hebben we de Funny Toaster teruggestuurd. En de telefoons hebben we vervolgens bij de lokale Blokker gekocht. Dat komt er van, bol.com!
Conclusie customer service bol.com
Mijn ervaringen met de bol.com klantenservice zijn over het algemeen heel positief. Maar in dit geval vond ik dat ze de verantwoordelijkheid voor de oplossing van hún fout teveel bij de klant legden.
Aangezien zij de fout maakten, had ik het charmanter gevonden als ze gewoon onmiddellijk de telefoons naar ons opstuurden. En niet eerst van ons vroegen om hun fout te herstellen en opnieuw te betalen!
Het heeft ze dan ook een verkoop gekost.
Zie ook mijn review van de klantenservice van de Hema getiteld Hema retourneren.
Lees ook mijn ervaringen met Shein retour sturen.
Hoe zijn jouw ervaringen met de klantenservice van bol.com?
Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!
Hoe zijn jouw ervaringen met de klantenservice van bol.com?
Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!
Jeetje, dat is dan wel anders gegaan als bij mij, ik kreeg alsnog de dag erna wat er besteld was en mocht dat terug sturen, en excuses via de mail, in juni is echt zomervakantie dat blijkt weer.
BeantwoordenVerwijderenGrt Ruby
Dat klinkt een stuk beter inderdaad Ruby. Wij hadden de telefoons zelfs al betaald. Dat maakte het nog vervelender om ze opnieuw te moeten bestellen.
VerwijderenHm ik heb ook eens enorm geworsteld met een bestelling die alsmaar niet kwam, en toen later dubbel bezorgd werd......
BeantwoordenVerwijderenHet was inderdaad netter geweest dat ze jullie de telefoons alsnog hadden toegestuurd, beetje vreemd dat je ze dan weer opnieuw moet bestellen. Als je in een wi kel wat wil ruilen hoef je het toch ook niet eerst het product opnieuw te kopen. En het was ook wel iets heel anders wat jullie kregen. Ik hebgeen ervaring met de klantenservice, het is bij ons nog nooit misgegaan.
BeantwoordenVerwijderenIk had medio mei speelgoed voor mijn kleinkkinderen besteld. Zou de volgende beOrgd worden maar 4 dagen later nog niks. Toen maar een mailtje gestuurd om de bestelling te annuleren en in de winkel in nabijgelegen stad het speelgoed gekocht. Sinds half juni verschillende aanmaningen gehad maar geen enkele uitleg waarom het bestelde niet op tijd bezorgd werd!
BeantwoordenVerwijderenWat vervelend Janne. Zeker als het iets wat je cadeau wilt geven.
VerwijderenTop! Goeie service. Ook als er wat mis gaat. Zonder te zeuren snel vervangend produkt.
BeantwoordenVerwijderenDat klinkt heel goed. Mijn ervaring destijds met dat koffiezetapparaat was ook heel goed. Maar de service lijkt toch wel wat wisselend al met al.
VerwijderenIk had dit laatst ook bij bol.com.
BeantwoordenVerwijderenVerkeerd artikel geleverd en dat tot 3 x toe!!
En de derde keer dat ik dit artikel retour stuurde, hebben ze het daar niet verwerkt.
Gelukkig had ik het bonnetje nog met de code, waardoor zeker was dat het wel bij hen was aangekomen.
Ben even klaar met dit bedrijf.
Dat snap ik Anoniem. Als je iets bestelt, wil je niet zoveel gedoe.
VerwijderenOver het algemeen ben ik ook positief over het bestellen bij BOL maar die bezorg service bij de AH is een aanfluiting.
BeantwoordenVerwijderenJongste bestelde ook een telefoon, zou dezelfde dag na 17.00 bij ah bezorgt worden.
Hij bestelde op Donderdag en kreeg hem de week er op Dinsdag.. nah dan hadden ze wel gewoon thuis kunnen bezorgen dan had ie 1 dag later gekomen dan dat hij besteld was.
Nee dat voor 12 uur besteld dezelfde dag na 17 bij Ah daar klopt niets van.
Als je hem ergens laat bezorgen waar je het pakje moet ophalen, is er een tweede partij, het depot waar je het moet halen. Als ze daar niet bellen dat het er ligt of een fout maakt zit je. Bol is hier mijn hofleverancier en ook wel eens dingen teruggestuurd, maar tot nu toe geen problemen. Ik besef dat ik tot nu toe altijd geluk gehad heb, want er kan natuurlijk altijd wel eens iets misgaan.
BeantwoordenVerwijderenIk had dat ook bij vorige maand. Ik had een film besteld en kreeg een andere titel toegestuurd.
BeantwoordenVerwijderenNu ik dit lees vraag ik mij af hoe dat nou fout kan gaan.
Misschien komt het door vakantiekrachten?
Verwijderen