Reparatieservice van bol.com

10 mrt. 2019
bol.com reparatieservice review

In december 2018 kocht ik via bol.com een refurbished eReader van het merk Kobo. Helaas kreeg ik er vanaf half januari 2019 steeds meer problemen mee. De Kobo Aura Edition 2 bleef een keer 'hangen,' het scherm reageerde niet goed en het laatste, en grootste probleem, was dat hij vaak meerdere bladzijden tegelijk omsloeg. Heel irritant. Dus ging ik naar de site van bol.com om te zien wat mijn opties waren.

Bol.com klantenservice bij producten die stuk gaan


Via mijn account kon ik heel makkelijk doorklikken naar een overzicht van mijn bestellingen. Daar zag ik dat de periode dat ik mijn eReader simpelweg kon retourneren voorbij was. Maar er stond wel een optie om de eReader gratis te laten repareren. Dat kon heel simpel door op de knop te klikken met de tekst: 'Reparatie aanmelden.'

Bol.com reparatie service


Van daaruit maakte bol.com het mij het heel makkelijk. Ik kreeg een link naar twee bonnen die ik kon uitprinten. Eentje om bij het product in de doos te doen, en eentje met het adres van bol.com. Ik kon het pakket gratis ter reparatie opsturen via de post of via Albert Heijn. Ik koos voor het laatste.

Ik gaf het pakket op een maandag af, en kreeg op woensdag bericht dat Bol.com mijn kapotte Kobo Aura Edition 2 had ontvangen. Bovendien stonden er twee foto's bij hoe ze de eReader hadden ontvangen. Hieronder één van de foto's:

Op donderdag kreeg ik bericht dat de eReader helaas niet te repareren was, en dat ik mijn geld terug zou krijgen. Hieronder een afbeelding van het reparatie proces zoals dat zichtbaar is in mijn bol.com account:

Mijn conclusie over de reparatieservice van bol.com


Ik ben heel prettig verrast door de reparatieservice van bol.com. Het proces is heel eenvoudig te volgen, en bol.com maakt het je ook echt makkelijk. Bovendien proberen ze niet de schuld op de koper te schuiven. Ze erkennen het als een product het niet meer doet, en geven zonder gezeur het aankoopbedrag terug. Zelfs geen gedoe met een tegoed bon. Nee, je krijgt echt je geld terug.

Dus, als je iets koopt via bol.com en het gaat kapot, vraag dan zeker hulp bij bol.com. Het is de moeite van het proberen waard.

Hoe zijn jouw ervaringen met bol.com?

Blijf op de hoogte van nieuwe posts! Neem een gratis emailabonnement op Review Eerst!

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

7 opmerkingen

  1. Met de reparatie service van Bol heb ik (gelukkig) geen ervaring.
    Maar als jarenlange 2e hands verkoper wel.
    Ik kan niet anders zeggen dan dat Bol.com altijd snel en correct service verleent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eigenlijk ook geen slechte ervaringen met Bol.com. Ooit een keer een probleem gehad een product geleverd te krijgen en kreeg erg snel mijn geld terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd. Net vorige week de telefoon van dochter opgestuurd. Deze was gecrasht. Zoals ik nu kan zien in het reparatie overzicht, gaan ze hen proberen te fixen.
    In heb overigens ook problemen met mijn aura H2O second edition. Precies wat jij beschrijft ook! Maar na opladen lijkt hij weer ok.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt goed Marloes. Als ze hem kunnen repareren zou dat mooi zijn natuurlijk. Fijn dat opladen het probleem met je eReader oplost!

      Verwijderen
  5. O, wat goed om te lezen. Bestel regelmatig bij bol en heb me wel eens afgevraagd hoe dat zou gaan ........ maar mocht er nu wat zijn, ga ik het gewoon ter reperatie aanbieden, in de hoop dezelfde positieve ervaringen op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wilt reageren! Dat kan met het formulier hierboven. Doet het formulier moeilijk? Gebruik dan het formulier hieronder!